Instagram Threads, Meta’nın X’e rakip olarak öne çıkan uygulaması, aylık aktif kullanıcı sayısını 400 milyonun üzerine çıkararak yeni bir özellik sunmaya hazırlanıyor: Topluluklar. Meta, kullanıcıların basketbol, televizyon, K-pop müziği, kitaplar gibi konularda rahat sohbetler gerçekleştirebileceği 100’den fazla topluluk oluşturduğunu duyurdu.

Meta’nın açıkladığına göre, bu özellik, kullanıcılara kendileri için önemli olan konularda daha derin sohbetlere katılabilecekleri özel alanlar sunmayı hedefliyor. Kullanıcıların katıldıkları topluluklar, Threads profillerinde görüntülenecek ve her topluluğun kendi özel “Beğen” emojisi olacak.
Topluluklar, X’in benzer özelliğiyle yüzeysel olarak benzerlik gösterse de, aralarında önemli farklılıklar bulunuyor. X toplulukları, kullanıcıların oluşturup yönettiği alanlar sunarken, Threads’te topluluklar Meta tarafından oluşturuluyor ve kullanıcıların kendi topluluklarını kurmalarına izin verilmiyor. Ayrıca, topluluk üyeleri olmayanlar da tartışmalara katılabilir.
Threads’teki topluluk gönderileri, sosyal ağ üzerindeki herkes tarafından görünür olacak. Ancak, yalnızca bir Threads topluluğuna katılanlar, özel avantajları, örneğin gönderilere katılmak için özel “Beğen” emojisini kullanma gibi olanakları elde edecek.
Örneğin, NBA topluluğundaki emoji bir basketbol iken, Kitap Threads kullanıcıları, bir yığın kitap emojisiyle gönderileri beğenebilecek. Yakında, aktif topluluk oluşturucuları için özel profil rozetleri de sunulacak.
Meta, topluluklar içindeki en iyi gönderileri öne çıkaran gelişmiş sıralama sistemlerini test etmeyi planlıyor. Threads topluluklarının uygulamanın diğer bölümleriyle entegrasyonu da X’ten farklılık gösteriyor.
Threads’te kullanıcılar bir topluluğa katıldıklarında, diğer kullanıcılar topluluk sayfasında üye olduklarını görebilecek. Ancak burada topluluğun ilgili konu etiketi de profiline ekleniyor ve bu ilişki gizlenemiyor. Meta, bu özelliğin kullanıcıların neyle ilgilendiğini anında anlamalarını sağlamak için tasarlandığını belirtiyor.
Meta’nın topluluklar yaklaşımı, Threads kullanıcılarının sosyal ağı nasıl kullandığını yansıtarak, X’ten daha etkili olabilir. Uygulama lansmanından kısa bir süre sonra, kullanıcılar kendilerini konu etiketleri etrafında organize etti ve bazı etiketler, resmi özelliğin tanıtımından önce bile köklü topluluklar haline geldi.
Kullanıcılar, bu topluluklara doğrudan gönderi yapabilir ve en sevdikleri toplulukların akışını varsayılan olarak ayarlayabilirler. Ayrıca, uzun zamandır kullanıcılar sosyal ağ profillerine ilgi duydukları konuları ve tartışacakları konuları belirtmek için etiketler ekliyorlar.
Meta, başlangıçta Threads üzerinde en aktif ilgi alanları üzerinden topluluklar test ediyor ve gelecekte daha fazlasını başlatmayı planlıyor. Bugünkü beta testinden önce, şirket, özelliği denemesi için sınırlı sayıda test kullanıcılarını davet etti.