Son veriler, Instagram’ın Threads uygulamasının, mobil kullanıcı sayısı bakımından en büyük rakibi X ile arasındaki farkı kapatmaya başladığını gösteriyor. 2025 yılı Haziran ayında, Threads’in iOS ve Android için mobil uygulaması, günlük 115.1 milyon aktif kullanıcıya ulaştı ve bu, geçen yıla göre %127.8’lik bir büyümeyi temsil ediyor. Aynı dönemde X ise günlük 132 milyon aktif kullanıcıya ulaşarak, yıllık büyümesinde %15.2’lik bir düşüş yaşadı.
Kıyaslama yapıldığında, merkezi olmayan Bluesky sosyal ağı, Haziran 2025 itibarıyla yıllık %372.5 oranında büyüme gösterdi fakat dünya genelindeki günlük aktif kullanıcı sayısı yalnızca 4.1 milyon olarak kalıyor. Bluesky şu anda toplamda 37 milyon kayıtlı kullanıcıya sahip.

Bluesky, geçen yılın sonlarında ABD başkanlık seçimleri sonrasında büyük bir avantaj elde etti; kullanıcılar, X’in sahibi Elon Musk‘ın Başkan Trump ile yakın ilişkileri nedeniyle platformu terk etti. Ancak bu ilk dalga, bu yılın başlarından itibaren yavaşlamaya başladı. Son zamanlarda, Bluesky, kullanıcıların platformun sağa kaydığına dair şikayetler ile karşılaştı; bu durum, bazı kullanıcıların tekrar Threads’e dönmesine neden olmuş olabilir.
Bluesky’nin uzun vadeli potansiyeli, daha açık ve kullanıcı tarafından yapılandırılabilen bir sosyal ağ yapısına sahip olmasından kaynaklanıyor. Ancak mevcut rekabet, esasen Threads ile X arasında geçiyor.
Yeni mobil veriler, Threads’in X için daha önemli bir rakip olabileceğini ve bu durumun Meta’nın şu anda tek monetizasyon stratejisi olan reklam gelirlerini artırabileceğini gösteriyor.
Fakat bu rekabet yalnızca mobil cihazlarda başa baş giderken, X’in webdeki avantajı göz ardı edilemez.
Similarweb, X’in dünya genelindeki günlük web ziyaretlerinin Threads’in çok önünde olduğunu belirtiyor. X, Haziran 2025’te 145.8 milyon ortalama günlük web ziyareti alırken, Threads yalnızca 6.9 milyon ziyaretçi çekti.

Threads, Bluesky’nin 5.3 milyon ortalama günlük web ziyaretinden yalnızca biraz daha önde. Bu durum, Bluesky’nin web sitesinin, kullanıcıların gönderileri okumak için ziyaret ettiği ancak mobil uygulamasını indirme konusunda yeterince etkilemediği anlamına geliyor. Meta’nın Threads’i, web uygulamasından önce başlattığı için mobil uygulamasına daha fazla odaklanıyor.
ABD pazarında ise durum biraz farklı. Haziran ayında Bluesky, ABD kullanıcılarından 2.4 milyon ortalama günlük web ziyareti aldı ve bu, Threads’in 985.2 bin ziyaretçisinden daha yüksek. Ancak X, ABD’de hala 33.1 milyon ortalama günlük web ziyareti ile lider durumda.
Mobilde ise Threads ve X arasında daha yakın bir rekabet söz konusu. Meta’ya ait sosyal ağ, iOS ve Android’de 15.3 milyon ABD günlük aktif kullanıcıya ulaşırken, X bu rakamı 22.9 milyon olarak belirliyor. Bluesky, mobilde yalnızca 1.1 milyon ABD günlük aktif kullanıcı ile daha küçük bir performans sergiliyor.
Bluesky’nin uzun vadeli potansiyeli, başka bir ağın politikaları nedeniyle gelen yeni kullanıcıların artışından çok, daha geniş bir açık sosyal ekosisteme yapılan yatırımlarla ilgili olabilir. Kullanıcılar, yalnızca X olmadığı için Bluesky’e gidenler, eğer uygulama ihtiyaçlarını hemen karşılamıyorsa uygulamada kalmayabilir ve X’e ya da Threads’e geri dönebilir.
Bluesky’e, inşa ettiği teknoloji nedeniyle giden kullanıcıların ise zamanla ne yaratacağını görmek için daha fazla kalma olasılığı yüksek.
Resmi olarak, Threads’in 350 milyon aylık aktif kullanıcısı bulunuyor. X ise özel bir şirket olduğundan, artık kamuya açık metrikleri paylaşma zorunluluğu yok. Musk, geçen yıl X’in 600 milyon aylık aktif kullanıcısı olduğunu iddia etmişti.